BTSky ukryté v reklamních poutačích na Černém Mostě
Obchodní centra a nákupní zóny bývají místem s nejvyšší hustotou mobilních
telefonistů vůbec. Důvodem je již samotná přítomnost velkého počtu lidí a
nad to lidí, kteří se při vybírání zboží potřebuji poradit s manželkou nebo
šéfem, mohou-li provést větší či dražší nákup, případně jakou velikost nebo
barvu má zakupovaný předmět mít. Při troše zjednodušení to pro prodejce
znamená: zákazník zavolá - koupí, pro operátora: zavolá - zaplatí, tudíž je
v zájmu obou, aby bylo pokryto co nejlépe. Ve společnosti roste odpor proti
dalším a dalším stožárům základnových stanic, proto je velmi vítána každá
invence plánovačů sítě využít stávající objekty k umístění BTS. Zajímavým
příkladem mohou být BTSky ukryté v reklamních poutačích obchodů Hornbach a
Makro v obchodní zóně Černý Most na Praze 9. Na první fotografii je zachycen
celkový pohled na nákupní oblast. Na poutači "makro" jsou dobře patrné
antény T-Mobilu s CellID 1117-1119 pro 900 MHz a 11117-11119 na 1800 MHz. Na
stožáru "HORNBACH" se skrývají tenké a úzké antény pro pásmo 1800 MHz, které
patří samozřejmě Oskarovi. Jsou napájeny vysílači s CellID 11631-3. Dalších
pět fotografií se věnuje Oskarově základnové stanici - kompletní pohled na
poutač, detail antén a mikrovlna hezky schovaná uvnitř příhradové
konstrukce. Stáří instalace dosvědčí ještě poměrně čerstvé stavební povolení
a diesel agregát napájející stanici a předoucí nedaleko na parkovišti.
Poslední tři obrázky dokumentují BTSku společnosti T-Mobile. Mohutná
konstrukce věže jako by přímo vybízela k umístění duální základnové stanice.
Mikrovlnné spoje jsou šikovně ukryty za reklamním nápisem.
Fotografie pro GSMweb.cz Dan Kozel, text Šeryf
Zpět