BTSky ukryté v reklamních poutačích na Černém Mostě

Obchodní centra a nákupní zóny bývají místem s nejvyšší hustotou mobilních telefonistů vůbec. Důvodem je již samotná přítomnost velkého počtu lidí a nad to lidí, kteří se při vybírání zboží potřebuji poradit s manželkou nebo šéfem, mohou-li provést větší či dražší nákup, případně jakou velikost nebo barvu má zakupovaný předmět mít. Při troše zjednodušení to pro prodejce znamená: zákazník zavolá - koupí, pro operátora: zavolá - zaplatí, tudíž je v zájmu obou, aby bylo pokryto co nejlépe. Ve společnosti roste odpor proti dalším a dalším stožárům základnových stanic, proto je velmi vítána každá invence plánovačů sítě využít stávající objekty k umístění BTS. Zajímavým příkladem mohou být BTSky ukryté v reklamních poutačích obchodů Hornbach a Makro v obchodní zóně Černý Most na Praze 9. Na první fotografii je zachycen celkový pohled na nákupní oblast. Na poutači "makro" jsou dobře patrné antény T-Mobilu s CellID 1117-1119 pro 900 MHz a 11117-11119 na 1800 MHz. Na stožáru "HORNBACH" se skrývají tenké a úzké antény pro pásmo 1800 MHz, které patří samozřejmě Oskarovi. Jsou napájeny vysílači s CellID 11631-3. Dalších pět fotografií se věnuje Oskarově základnové stanici - kompletní pohled na poutač, detail antén a mikrovlna hezky schovaná uvnitř příhradové konstrukce. Stáří instalace dosvědčí ještě poměrně čerstvé stavební povolení a diesel agregát napájející stanici a předoucí nedaleko na parkovišti. Poslední tři obrázky dokumentují BTSku společnosti T-Mobile. Mohutná konstrukce věže jako by přímo vybízela k umístění duální základnové stanice. Mikrovlnné spoje jsou šikovně ukryty za reklamním nápisem.









Fotografie pro GSMweb.cz Dan Kozel, text Šeryf


Zpět