Rozhodně však nechci naznačovat, že se Eurotel výše zmíněných chyb nedopouští nebo že žádné problémy nemá.
Naopak! Jen se těchto chyb jaksi dopouští v menší míře. (O Oskarovi není řeč a srovnávat nemá smysl.) V čem
je však rozhodně o třídu lepší, je věc, která by se dala nazvat jako marketing rozmísťování základnových stanic.
Plánovači Eurotelu prostě narozdíl od Paegasích přemýšlejí více, kde se pohybují jejich současní i
potenciální zákazníci. V RadioMobilu je bohem plánovací SW a plánovač hlavně ať zbytečně nepřemýšlí : )
SW "sází" a konfiguruje mnohdy "hlava nehlava", úplně proti zdravému rozumu, ale to z kanceláře od stolu
plánovač nevidí a vidět nemůže (leda, že by chtěl : ). Naštěstí je dnes síť a provoz v ní již tak velký,
že si statistiky samy vynutí dát BTS na specifická místa a nedovolí plánovačům a jejich báječnému SW je ignorovat.
Hledáme-li na RadioMobilu všeobecně nejslabší stránku, pak jí bude především jeho technické oddělení,
které svým počínáním již odradilo nemálo zákazníků. Nedokážu si představit, jakou by měl dnes RM tržní
pozici, kdyby to hned od začátku šlapalo, jak má. Naštestí silnou korelaci mezi kvalitou sítě a pozicí
na trhu si v poslední době uvědomili a zdá se, že když už nejsou schopni síť dokonale sladit, snaží se
"dohnat a předehnat" kvantitou (počtem BTS). A tím se i dostávám konečně k odpovědi na onu základní otázku:
Eurotel už není bůh pokrytí! Není jim však ani Paegas! (ačkoliv má více BTS) V čem má Eurotel navrch,
to dohnal Paegas kvantitou a výsledkem jsou sítě se srovnatelnou úrovní pokrytí, kterým se z dáli
dívá na záda na místě přešlapující Oskar.
Mr. B
© 1997 - 2001 Vladimír Bílý (Mr. B), netwoR, Michal Vinter (SkiHunger) a další