T-Mobile pokryl první železiční tunel

13.10.2002     Mr. B

Tato aktualitka vznikla dávno před povodněmi, ale pak ji spád událostí odsunul na druhou kolej. Při mí mimochodem, voda proudila kolem níže zmíněné BTS jen několik desítek metrů daleko. Nyní tedy nastal čas se k tomu vrátit. Vy čtenáři jste se k pokrývání tunelů železničních tratí vyjádřili v anketě tak, že nejvíce v tomto směru věříte T-Mobilu (80 hlasů), nejméně Oskarovi (23 hlasů), ale přesto se 55 z Vás domnívá, že k pokrývání tunelů tratí ČD u nás hned tak nedojde. Opak je pravdou a první železniční tunel je již pokryt . . .

Pro tunely tradiční technologií, tedy vyzařovacím kabelem, pokryl T-Mobile železniční tunel u pražského Holešovického nádraží, ležící na 1. železničním koridoru spojujícím Prahu a Brno. BTS s CellID 2690 je tak první vlaštovkou tohoto druhu v ČR. Při hovoru sice nikomu moc nepomůže, protože ve vagónech s nepokovenými skly hovor v tunelu nespadl tak jako tak a v těch s těmi pokovenými, způsobujícími značný útlum, je zase na nic. Hand-over to totiž vzhledem k velmi malým přesahům signálu stejně udělat nestačí. Smysl však přece jen má: odlákat na BCH do sítě T-Mobile všechny „roamery“, projíždějící tímto tunelem. Denně je to asi 20 vlaků, ze kterých většina nese označení EuroCity. Jen mám trochu strach „aby se tato BTS brzo nepřepracovala“, vždyť na ní bude viset víc než jednou za hodinu a po několik dlouhých sekund alespoň tři tucty mobilů :-) Takto se i klidně může stát, že dvakrát do týdne sestaví hovor a pokud mašinfíra pojede pozvolna, možná, že i úspěšně!

Fotografie této zajímavé BTS si můžete prohlédnout v naší fotogalerii.

O pokrytí železničních tratí signálem GSM našich operátorů a o tom, co si myslíte o pokrývání tunelů, se můžete vyjádřit v diskuzi.



© 1997 - 2017 GSMweb.cz